Co to jest SEO i SEM i czym różnią się od siebie?

Co to jest SEO i SEM i czym różnią się od siebie?

Co to jest SEO i SEM i czym różnią się od siebie?

SEM, czyli Search Engine Marketing, tłumacząc marketing w wyszukiwarkach. Są to działania promocyjne, akie jak na przykład przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych, w tym optymalizacja stron internetowych oraz pozycjonowanie. Celem tych działań jest osiągnięcie rozpoznawalności marki, strony internetowej w wyszukiwaniach.
O SEO pisaliśmy już w wcześniejszych artykułach. Natomiast warto nadmienić, że ludzie dość często mylą SEO i SEM. SEM jest pojęciem o wiele szerszym, obejmuje samo w sobie również działania SEO. Relacje pomiędzy tymi pojęciami są często przedstawiane wzorem:
SEM= SEO+ PPC, gdzie SEO będziemy tłumaczyć jako Search Engine Optimization, i odnosi się do pozycjonowania konkretnej strony internetowej, z kolej PPC, czyli Pay Per Click, odnosi się dokonywania płatności poprzez klikania na link strony. Czyli możemy powiedzieć, że SEM obejmuje bardzo szerokie działania związane z marketingiem, zwłaszcza w wyszukiwarkach, a działania SEO koncentrują się na działaniach optymalizacji konkretnej strony internetowej.

Plusy SEM
Do najważniejszych zalet SEM należą:
– efektywność – działania te cechują się korzystniejszą relacją efektów, które sa adekatne do kosztów poniesionych przez firmę, jest dośc kosztowne w porównaniu do działań marketingowych;
– odbiór reklamy – reklama w wyszukiwarkach oceniana jest przez internautów, to oni ja akceptują lub nie, przyjemna reklama przyciąga wiele użytkowników. Zwłaszcza takich, którzy są zainteresowani konkretnym produktem lub usługa. Sem to także reklama o charakterze nie inwazyjnym, a przyjaznym.
– Tagowanie – SEM nastawia się na konkretne słowa, jak również frazy, które sa używane przez użytkownika, jakie wpisuje w wyszukiwarkę. Istniej duże prawdopodobieństwo, że reklama ta może dotrzeć do osoby, która wyszuka konkretnej frazy.
– Szybkie korzyści – SEM daje możliwość monitorowania dość szybkich korzyści, zwłaszcza w krótkim czasie. Z tego względu możliwe jest sterowanie i elastyczne działania pod kątem marketingu.

1 komentarz

Krótko zwięźle i na temat, tak mogę podsumować ten wpis o różnicach między SEO a SEM. Ze swojej strony bym dodał, że mylenie poszczególnych pojęć wynika z kalki językowej i nazewnictwa w języku angielskim oraz polskiego terminu jakim jest pozycjonowanie. W Polsce część osób w mowie potocznej rozumie jako ogólny SEM, część jako stricte SEO, a część jako On-Site SEO + Off-Site SEO. Cóż, język polski jest bardzo bogaty a dziedzina względnie nowa stąd pewne rozbieżności. Dobrze mieć to na uwadze podczas rozmów z innymi by się upewnić o co chodzi dokładnie drugiej stronie. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *